fredag

Ja - jag erkänner!

OK, jag erkänner, jag är en tönt men jag står för det. Fredagens höjdpunkt för mig är... Hör och häpna... Let's dance! Jag sitter just nu och väntar på att omröstningen ska avgöras i vad som verkar vara tidernas absolut längsta paus. Det borde finnas någon lag mot att avbryta livsavgörande tävlingar på detta sätt - med nyheter, sport och väder - skamligt!
Jag kan inte hjälpa det men jag bara rycks med fullständigt i detta högst underhållande program. Jag tror att det bottnar i någon romantisk dröm om att man själv skulle kunna dansa sådär - och dessutom hade en kille som kunde dansa med en sådär (för hur ofta kan killar bjuda upp till "riktig" dans egentligen? Man får på sin höjd nöja sig med att dansa en tafatt foxtrot på sitt bröllop i dagens läge.) Eller kanske ligger mystiken i de vackra klänningarna som sveper runt benen som silkesvatten och får vilken kropp som helst att verka suave... aaahhh den njutningen den njutningen!
I alla fall så sitter jag där och spänner läpparna, håller andan och halvsvettas och under filten så rycker det lite i mina höfter, men mest till de latinska danserna förstås. Jag suckar av stolthet när någon gör bra ifrån sig - och blir mer än rasande när de som borde ha åkt ut för längesedan får stanna kvar ytterligare en vecka (ni vet vilka ni är) på bekostnad av dem som verkligen kunde bli något, och det med samma ständiga dramatik!
Jag njuter, och fredagarna är inte desamma för mig om jag inte får se Let's dance - det ger mig ny energi och när mina drömmar om att en gång få lov att dansa likadant, med klänningen, spänningen, frisyren, sminket, passionen...och killen. (Mitt problem är dock inte att ramla över klänningen som flera av deltagarna har gjort, snarare är risken att jag snurrar ut i publiken och knockar någon efter ett avancerat danssteg då jag lider av handsvett och min partner kanske inte får något särkilt bra grepp om mig)
Nämnas bör att en viss pojkvän är minst lika entusiastisk över att få bita i ett nytt avsnitt av dramatikens lustfyllda tårta - han tjatar ofta om att få göra en "dödssnurr" på mig (inga namn nämns ifall risk för mobbing föreligger) - men än så länge får jag nöja mig med att drömma om att han en dag tar mig i handen och säger: "No one puts my baby in a corner" och dansar med mig hela natten som om ingenting annat fanns....
Oj - nu kommer resultaten! Over and out.....

Inga kommentarer: